Snöguden fönar håret

Publicerad 2010-01-27 20:24:42 i Skola & plugg,

Har precis avnjutit en underbar fikastund framför Halv åtta hos mig. Sällskapet bestod av Henrik och tallrikar fyllda med kladdkaka toppat av jordgubbssorbé. Det är alla som satt sin fot ute i detta väder idag värda! För uppe i molnen över Kalmar län satte vädergudarna igång på riktigt idag. En pajsare fönade håret på full effekt, dock med kalluft och den snöansvarige guden hade nog fått löneförhöjning för han jobbade på bra efter lunch. "SMHI varnar för snökaos" prydde Aftonbladets löp när Sofie och jag pausade på OKQ8 för att köpa grädde och gräva fram våra kläder under decimeterlagret snö. Konsekvenser av snöandet kände jag av på bussturen hem som tog en halvtimma extra. Erik Fichtelius bok underhöll mig gott så jag överlevde trots köbildning en kilometer norr om Mönsterås. God onsdagskväll! /K

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela