Årsredovisning

Publicerad 2010-01-04 15:40:58 i Pyssla & inreda,

Mitt nittonde år i en traditionell sammanfattning. 

Januari

Jessika hade födelsedagsmaskerad. Henrik och jag firade vår 1års dag tillsammans med att pierca min navel. Jag och mamma köpte en lilaglänsande balklänning.

Februari

Universitetsletarresorna inleddes med ett besök på Linköpings universitet. Jag anmälde mig till högskoleprovet och jobbade extra på mediebyrån ROXX i Vimmerby. Henrik kaklade om vårt kök.

Mars

Bästa medieklassen begav sig till huvudstaden för besök på Aftonbladet och hysterisk sko-letar-shopping med Emma och co. Vi hade prov i cellära, jag anställdes på McDonalds i Oskarshamn. Jag skrev ett 0,5 poäng-resultat på Högskoleprovet.

April

Skickade in ansökan till högkolor med Högskolan i Kalmars journalistprogram som förstahandsval. Louise och jag bussade till Stockholm för vår fjärde Mando Diao-konsert – vi ville kyssa hela Borlängebandet för deras underbara låt Gloria.

Maj

Jag, Jennifer och Alexandra började maj med intagninsgsprov på Ädelfors folkhögskolas journalistprogram. Vi blev antagna alla tre. Jag sprang fem kilometer vårrus. Ytterligare en Stockholmsresa och kom hem med en andra plats i Lilla Journalistpriset. Gick på världens bästa studentbal i min lila skapelse. Jag bjöds på överaskningsresa till Köpenhamn av Johan, Eline och Henrik i tidig studentpresent.

Juni

Grill, kubb, Ölands Djurpark, klasskamper och STUDENT. Jag flyttade till Oskarshamn. Firade soligt midsommar i skärgårdsbyn Klintemåla. Jobbade på min nittonårsdag.

Juli

Jag gick inte på Hultsfredsfestivalen. Jobbade istället mycket luncher på McDonalds med mina varma och stressade kollegor i rutiga skjortor. Kom in på journalistprogrammet i Kalmar och tackade nej till min plats i Ädelfors.

Augusti

Henrik och jag semestrade på västkusten, Lysekil, Fjällbacka, Strömstad och lite Norge. Jobbade under SPUNK-festivalen i Vimmerby med att göra en tidning om eventet, träffade vår amerika-vän Eva. Terminstartade på högskolan.

September

Gick på turkossittning och nyhetsbevakade. Fick extrajobb på Kalmartidningen Östran. Skrev mitt första Paper tentapluggade mitt hårdaste.

Oktober

Skrev min första tenta och gick därefter på min första tentafest. Jag klarade den första tentan också. Analyserade tv-program, jobbade och började träna tre gånger i veckan.

November

Intervjuade, läste grafisk kokbok och skrev reportage. Gick på lägenhetsvisning och bestämde oss för att flytta. Festade i ”Fyllan i villan” och började gilla pilates.

December

Vaccinerade mig mot svininfluensan. Såg julkalenderns alla avsnitt utom det tjugofjärde. Flyttade in på Dammgatan och fick två rum mer att bo i. Firade julafton och juldag innan vi for till Idre för nyårs-åkning.

Nu ser jag fram emot mitt tjugonde år på planeten Tellus. Jag tror det kommer bli minst lika bra som det förra! /K

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela