Mitt 2008

Publicerad 2008-12-17 18:46:00 i ,

Förra året laddade jag upp min årsresumé den 20:e, i år blir den lite tidigare. Men här har ni mitt 2008.

Januari

Träffade min Henrik, på metropols golv klängde jag mig fast vid den långe mannen från kusten. Och Jessika var första kvinna ut att bli 18 år.

Konserter: Florence Valentin och Mange Schimdt

Jag firade: Jessika (18), Elin T (18)

  

Februari

Jag var skitnervös, intervjuade Melody Club och var inte lika nervös längre. Började läsa körkortsteori.

Konserter: Melody Club

Fotopass: Metropol

Jag firade: Louise, 1 månad som flickvän

 

Mars

Louise och jag begav oss söderut för att föreviga vår tredje Mando Diao-spelning. Jessika åkte till Ukraina och när hon kom hem parade jag ihop henne med Henrik Malmström.

Konserter: Mando Diao & Timo Räisänen

Jag firade: Åsa (18), Mamma, Emma (18), Victor (20) & Kim (18)

Bio: Juno

 

April

Jag hade min första körlektion. Jag pluggade som en toka. Tracy hade den bästa artonårsfesten! Jag satt hemma och var sjuk och förbannad på Valborg. Jag blev blond.

Jag firade: Pappa, Tracy (18),

Konserter: Hardcore Superstar

  

Maj

Mera plugg och grät varje kväll för jag trodde jag skulle få IG i Matte B. Sprang Vårruset i Växjö och fotade Peter Siepen. Och fick Godkänt i Matte B.

Jag firade: Hampus, Isabella, Farmor

Fotopass: speedwaymatchen mellan Dackarna och Rospiggarna (målilla vann)

   

Juni

Jag tog mitt första dopp. Jag slutade tvåan och satte upp tält på Hultsfredsfestivalen. Jessika fick körkort. Firade midsommar på Öland och mej själv på krogen då jag fyllde 18 ÅR!

Jag firade: bara mig själv.

Konserter: hela Hultsfredsfestivalen med älskvärda minnen från Håkan Hellström

     

Juli

Jag började jobba på Tårtfabriken. Artonårsfest i trädgården och Henrik köpte lägenhet.

Jag firade: halvåret med Henrik, Elin (18), Victoria (18), Theo & Frida (18)

Konserter: Offshore race party i Oskarshamn hamn

Bio: Sex and the City-filmen

   

Augusti

"The Fantastic four" åkte på en weekend-tripp till Göteborg. Jag reste till Paris fyra dagar tröstshoppade för att dämpa saknaden av Henrik. Jag började sista året på gymnasiet.Den 26:e fick jag körkort!

Jag firade: Mormor

Resa: Göteborg & Paris
   

September

Henrik fyllde 20 år med storkalas i en lokal i centrala Oskarshamn. Jag gick på min första begravning.

Jag firade: Filip, Henrik (20), Cornelia

  

Oktober

Jag började träna mycket. Jag "flyttade" till Oskarshamn för två veckors praktik och träffade KrePart-gänget. Frizon vann Svensk Skoltidskrift i Stockholm. Jag recenserade akter under Rookiefestivalen.

Jag firade: Jennifer (18), Christian (20)

Konserter: Rookiefestivalen

Bio: Rallybrudar

  

November

Jobbade extra på KrePart, lekte hos Henrik, tränade med Eline och tog det mesta i en lagom takt. Anmälde mig till avslutningsbalen i maj.

Jag firade: ingen

Konserter: Byz

 

December

Klädde som traditionen lyder min plastgran både hemma och i Oskarshamn (OBS samma gran). Gick i konkurs ekonomiskt och väntar på skidhjälmen i julklapp och Idre-resan. Fick extrajobb på Roxx.

Jag firar: Henrik M, Amanda (18)
Resa: Idre
  (bild från Idre Fjälls hemsida)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela