En plan B

Publicerad 2013-04-16 10:42:00 i Skola & plugg,

Det är tråkigt att redan i april behöva fundera över hösten. Att så tidigt behöva ställa frågor in i framtiden och undra. Men för att slippa undra lika mycket garderar jag mig, likt de senaste två terminerna, med ett gäng kurser. Jag vet att många möjligheter kommer öppnas innan det blir september men jag har hellre en möjlighet för mycket än för lite.
 
Ibland tänker jag på om jag gjort rätt, om mitt intresse är viktigare än en stadig inkomst. Och ja, oftast blir svaret ja. Hur svår branschen än är vill jag inte ge upp hoppet om att få mitt drömjobb - och få behålla det. Tack vare frilansandet har jag mitt drömjobb men då med rörliga tider, mycket planering och studier som utfyllnad. 
 
Det återstår att se, men en av mina b-planer är alltså följande: 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela