Henrik-helg

Publicerad 2011-01-31 20:08:26 i Festa & fira,

Helgen som gått har varit den bästa på länge. Henrik kom upp till Stockholm i lördags och hälsade på mig! Efter lite lunch i Solna Centrum begav vi oss in till stan och checkade in på hotellet där vi skulle sova. Det var jättefint och mysigt, jag kan varmt rekommendera Clarion Sign till dem som vill ha ett nybyggt och lagom glammigt hotell för en weekend i huvudstaden.
Henrik var inte ett dugg sugen på att gå i affärer så vi åkte lite spontant till Naturhistoriska riksmuseet istället och var riktigt kulturella bland dinosaurier och ädelstenar. En skön eftermiddag med paus för en kanelbullefika.
Efter en vända på hotellet med klädbytes, smink och hår begav vi oss mot Medborgarplatsen och restaurang Bara Vi på Skånegatan. Jag hade som tur var bokat bord i förväg för det var massor med folk där. Vi fick ett litet bord vid fönstret och maten var lika god som förra gången jag var där. Efter en kall promenad på söder åkte vi tillbaka till hotellet där vi satt i hotellbaren tills vi inte orkade vara vakna mer. Summeringen av vår 3-årsdag tillsammans var med andra ord toppen!
'
Igår var vi på 4D-bio, det vill säga utvecklad 3D-film där stolarna rör på sig, blåser det på filmen blåser det i salongen och handlar det om vatten får man en blöt pust på sig. Det var ganska roligt fast jag hade nog haft lite högre förväntningar på själva filmen som visades, den var lite för informativ för min smak. Påväg tillbaka hoppade vi av bussen utanför Dramaten och strosade runt på Östermalm och upp mot Stureplan. Det blev tacos till sen lunch innan Henrik och sciroccon lämnade mig för att åka söderut igen. Nu är det två och en halv vecka innan vi ses igen! /K

Kommentarer

Postat av: karin

Publicerad 2011-01-31 20:38:24

Gud vad mysigt! Och herrejävlar vad spejsat med 4D-bio. MÅSTE. TESTA. Låter som om du har en riktigt härlig praktik också! Lycka till med Septemberintervjun! Kram!

Postat av: Sofie

Publicerad 2011-02-01 11:15:03

wooow, 4D?! Det visste jag inte ens skulle komma!! coolt, måste prova på! Vad var det för film?

Roligt med september! Själv ska jag ringa upp Danny Saucedo, woop woop!

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela