Recension: Semlewrap

Publicerad 2015-01-31 13:59:00 i Min vardag,

 
Efter morgonens spinningpass belönade vi oss likt vi brukar med ett besök på kondis. Självklart var det då givet att provsmaka min första semlewrap!
 
Här kommer min recenstion: 
På grund av dess nära på groteska storlek valde jag att dela denna gräddskapelse med en vän. En halva räckte gott och väl. Semlesmaken satt där men det var brödet som, ganska självklart också, gav störst skillnad jämfört med en vanlig klassisk semla. Det var tunnt utbakat och hade en fantastisk mandelsmak. Det godaste jämfört med en vanliga var just att mängden bröd i wrapen var så mycket mindre. Grädden, mandelmassan och brödet gick i wrapen mer hand i hand. Vanliga brödbullen kan enligt mig ofta ta överhand och det hade ofta räckt med "locket".
 
Något som däremot oroade mig var svårighetsgraden att rent praktiskt äta denna kunde vara knivigare. Men också på den punkten går wrapen om. Med det lilla pappret blev det inget kladd och med små tuggor klarade man sig utan grädde om kinderna (något som är omöjligt med vanlig semla). 
 
Med andra ord var både jag och kära E, som jag delade wrapen med, mer än nöjda och gav 2015 års stora fikanyhet ett högt betyg - ja faktiskt bättre än den vanliga! 
 
/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela