Året 2014

Publicerad 2015-01-01 22:42:15 i Foton,

Som varje år kommer här min resumé av de senaste tolv gångna månaderna! Ett härligt år på många och faktiskt de flesta sätt!
 
Januari
Min hjärna var fullproppad med nya intryck som följde mitt nya jobb som informatör. På hemmaplan var det snäppet mer rörigt då vi precis flyttat in i vårt hus men fått en försenad köksrenovering men bitarna föll sakta men säkert på plats. 
 
Februari
På Alla hjärtans dag invigde vi vårt nya kök med att välkomna våra familjer och fira. Dagen efter öppnade vi dörren för våra vänner till inflyttningsfest med 60-talstema. 
 
Mars
Lille V döptes i Karlshamn och det värmde att få träffa universitetsvännerna igen. Jag passade också på att besöka min barndomsvän Amandas nyöppnade blomsterbutik.
 
April
Sara och jag startade virkklubben med främsta och inledande syfte att tillsammans skapa en mormorsrute-filt till vänner som väntade sitt första barn. Vi firade också påsk i vårt nya hus!
 
Maj
En av årets finaste dagar var Mors dag! Vi badade fötterna i sjön Gissen och drack bubbel under parasoll intill Fredensborgs herrgård. Hemma i huset fick nya köket bekänna färg när vi bjöd in till American BBQ med allt från hemgjord ketshup till friterade pommes frites. 
 
Juni
Vi firade oss igenom mest hela juni. Lillebror tog studenten, vi firade midsommar i dagarna två, jag fyllde 24 och vi ordnade babyshower för vår fina vän och blivande mamma. 
 
Juli
En lördag i juli när jag skulle till Gårdby kafé blev jag väckt och kidnappad av världens bästa vänner. Vi skulle inte alls fika på ölandskafé, jag skulle få min möhippa! Juli bjöd också på min allra första semester som var fyra fantastiska veckor av S O L ! Innan det slog över till augusti föddes också vännernas fina lilla dotter!
 
Augusti
Hela augusti kretsade om en sak - vårt bröllop! Bästa dagen det här året!
 
September
 
Oktober
Bästa resan vi gjorde i år är bröllopsresan till Island! Det var en riktigt maffig upplevelse och ett roligt äventyr att få bryta av den späckade jobbhösten med. 
 
November
Inför årets andra dop jobbade virkklubben stenhårt med att få klart presenten. Den bestod av en stor virkad uggla, en snuttefilt, en mössa och ett par strumpor alltsammans på samma tema som vår "välkommen-till-världen-present". Jag längtade efter julen och var trött i kroppen. 
 
December
Med några av möhippetjejerna besökte jag äntligen Gårdby kafé och spenderade en hel söndag i julklappsshoppingens tecken. En härlig upptakt inför den efterlängtade julen. Helgen innan jul samlades vänner runt samma bord och gottade sig i julens smaker. Samma vänner hälsade vi gott nytt år igår hemma på vår gata i stan. 
 
/K
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela