Hyllning

Publicerad 2013-10-31 13:56:00 i Tränar,

 
Att lägga stora summor på gymkort kan man ju faktiskt fundera något varv extra på. Själv tränade jag för omkring 500 kronor/termin tidigare. En lagom, vettig summa för 1-2 pass i veckan. Men väljer man den nivån begränsas också utbudet därefter. Sedan 2,5 år tillbaka går jag på Friskvårdshuset i Oskarshamn. Ett hippt ställe där de flesta har ganska stajlade träningskläder och årskostnaden är avsevärt högre än 500 kronor i halvåret... 
 
Men! Det är dagar som idag som gör det värt det. När jag efter passet tidigare strechar, kommer gymmets PT (som hållit i passet) fram och assisterar. Med tips och råd får han mig att gå från stället med "nya ben". Tack vare av en smått kryptisk strechövning känns det som en låsning har släppt och jag dansar fram här hemma. Idag känns investeringen i ännu ett årskort bättre än någonsin och jag har svårt att tro att jag skulle kunna byta ner mig igen. Det är lite som att gå från MacBook för en PC... ;)
 
/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela