Renoveringsredovisning

Publicerad 2013-11-28 14:56:00 i 60-talsvillan,

Här kommer ett gäng ganska dåligt fotograferade bilder då jag endast vågar ha min gamla kompaktkamera i närheten av allt slipdamm, målarskimpar och klistriga maskeringstejpremsor. Hur som helst är det oavsett kamera alltid svårt att fotografera med syftet att visa en färg. Olika ljus spelar jättelik roll. 
 
Men jag gör det i alla fall bara för att alla som är nyfikna ska få se vad vi pysslar med. Igår kväll grundmålade jag spaljén som snart ska bli helt täckande vit. En förändring som gjorde stor skillnad med bara ett halvkasst målat lager färg.
 
Före:
 
Efter (men fortfarande halvvägs färdigt):
 
H började samtidigt att måla kökets vävklädda väggar med min utvalda mint-färg. Här nedan syns den väldigt vagt men är desto klarare i verkligheten. Nästan så de snuddar vid himmelsblå. I eftermiddag målas lager nummero två. 
 
För att fortsätta redogörelsen kring denna något kaotiska renovering kan jag tillägga att jag i morse välkomnade en lastbilschaufför som lämnade av två lastpallar med köket. Hurra!
 
/K
 

Kommentarer

Postat av: Så gott som

Publicerad 2013-11-30 12:21:26

Så spännande, vad fint det kommer att bli!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela