Tentamen

Publicerad 2013-03-04 13:27:14 i Skola & plugg,

Ingen tyst sal, inga kladdpapper, ingen nyvässad penna och ingen bänk täckt av suddgummi-fnutter. Inte heller någon vattenflaska och väl utvald frukt. Det jag saknar mest är att nu efteråt få promenera till Fyra kök och äta en kycklingburgare i en före-lunch-tid tom restaurang. 
...
Det var mycket tråkigare att skriva tentamen via datorn med andra ord. 
 
Men nu är även det gjort och min första digitala tenta gick nog rätt bra. Även om jag var supernervös för att datorn bara skulle lägga av, bli svart eller bryta uppkopplingen för man hade så klart bara ett försök på sig, och klockan som tickade ner gick inte att pausa. Men tekniskt sett gick det vägen så nu är det bara att vänta på resultatet. 
 
 
Så här kunde det se ut efter avvklarad tenta. På Fyra köks uteservering i ett soligt Kalmar. Frida som envist ville återkoppla varenda tentafråga, velighet och "hur skrev jag egentligen?" präglade våra samtal innan någon sa att det fick vara nog och vi släppte allt det vi precis lärt oss. Visst tar det emot lite att säga det men ibland kan jag till och med sakna tentorna tillsammans! 

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2013-03-06 00:05:28

<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela