Året 2013

Publicerad 2013-12-31 09:42:00 i Min vardag,

Precis som jag brukar kommer här min summering av året, min nyårskaramell till er. Ett år som började i botten och slutade i toppen. Jag hann avsluta mitt vik på Oskarshamns-Tidningen, skapa något nytt och främmande som frilans samt avslutligen välkomnas in i en trygg gemenskap som fast anställd. Husköpet har givetvis också präglat året, både före men framförallt efter.
 
Här kommer mitt 2013, med några tillbakablickande foton. Gott nytt år!

Januari
Jag inledde året med att tackas av på Oskarshamns-Tidningen
 
Februari
Lill-kusin J döptes och i tidig vårsol njöt vi av chokladbollar utanför svärföräldrarnas hus.
 
Mars
Jag införskaffade mig ett planteringsbord som flitigt bytte skepnad under de soliga månaderna som tog vid. En efterlängtad återträff av Kalmar-tjejerna hann vi också med hos fina Lisa i Vimmerby.
 
April
Under vårterminen läste jag tre kurser på distans vilka jag blandade upp med bakning. Tårtan till höger serverade mamma och jag när pappa fyllde år.
 
Maj
Maj var en härligt skön månad då Jessika och jag införde utomhusträning en gång i veckan. Tillsammans med familjen åkte vi också på en fantastisk resa till New York där vi bland annat gick över en blåsig Brooklyn Bridge.
 
Juni
Schlagerkören avrundade sin säsong med uppträdande på Kalmartravet. I samband med midsommarhelgen firade jag min 23-årsdag med både blomkrans och tårta.
 
Juli
Tillsammans med mamma och svärmor tog vi cyklarna med oss till Öland och hade en av sommarens finaste dagar på ön. Och grymmaste utsikten hade vi under middagen på Idö Skärgårdskrog utanför Västervik.
 
Augusti
Kär vän fyllde 25 och firades med maffigt trädgårdskalas. Kräftfatet var som det ska i augusti välfyllt!
 
September
Årets Tjejmilen-gäng var nöjda efter målgången och flera verkar redan ladda inför nästa lopp. Vi blev husägare och höstens stora resa tog fart.
 
Oktober
Jag fick verkligen användning för mina snickarbyxor som åkte på varje lediga stund. Däremot tog vi oss också tiden för en utflykt till Dalarna, på vägen hem stoppade vi på Elsa Anderssons Konditori i Norberg.
 
November
Vi beställde oss ett kök och jag fick äran att kombinera jobb och nöje under årets bästa konsert med Daniel Adams Ray.
 
December
Vi renoverade, packade och flyttade in i vårt hus. Ett juligt blombud kom som grattis till nya jobbet och jag tar ig nu an nästa år med massor av nytt!
 
/K
 
 
 

 
 

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2013-12-31 10:44:19

Vilka fina bilder å minnesvärda kommentarer.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela