Tillbakablick

Publicerad 2013-08-27 11:22:44 i Tillbakablick,

 
Att Facebook i många fall används som en redovisning av varje människas vardag idag blir i längden ganska enformigt och tråkigt. Men allt är inte skryt och uppmärksamhetsjakt. Grupper som "Du vet att du är från XX när..." har fått enormt genomslag och gör Facebook till en riktig värdefull historieskatt. Själv har jag flera gånger bläddrat igenom gamla bilder, minnen och historier från Silverdalen/Lönneberga som är min hemort. På flera av bilderna syns min morfar som hade musiken som största intresse. I de svart-vita fotona syns han ofta i olika orkester-konstelationer. 

Eftersom bilderna är gamla och ofta utan nämnd fotograf tillåter jag mig att publicerar en av dem här. På bilden syns morfar med trombon längst upp näst till höger. Väl värt att bläddra igenom sin hemorts historia någon gång i bland. 
/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela