Med och utan knappar

Publicerad 2012-10-30 15:19:22 i Jobb, praktik & journalistik,

Jag sliter mitt hår över telefonen. Och då inte över det smala lilla tagnentbordet iPhone erbjuder. Inte över självstavningsfunktionen och inte över att alla ord ofta sitter ihop i ett enda. Utan på jobbtelefonens knappsats. Jag saknar touch och hur snabbt det går utan att behöva trycka fyra gånger för att få fram ett S eller trycka "välj" och "lägg till ord". Aldrig hade jag kunnat tro att detta skulle komma ur mitt huvud för ett år sedan. Aldrig hade jag ens nämnt orden touch i positiva ordalag innan jag köpte en egen.

Nu står jag på andra sidan för jag har ändrat mig. Varje sms på jobbtelefonen får mig att så nära, så nära bli helt och hållet vansinnig!
Men det är bara att samla sig för telefonen byts inte ut förrän den går sönder... /K

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela