Astrids höstmarknad

Publicerad 2012-10-29 07:52:00 i Foton,

Solen sken över Astrid Lindgrens värld när vi i lördags strosade runt bland mini-hus och karamellförsäljare. Besöket på ALV:s höstmarknad blev mitt andra då jag var där första gången med Kalmar-tjejerna förra hösten. De hade en hel del hantverk och olika godsaker på marknaden och jag fick med mig en ”rygg-kliare”, Mariannelundsgodis och en hjärtformad dörrkrans med plingklocka på.

En glasblåsare poppade popcorn i nyblåst glas
Mamma blev liten pyssling...
... och jag blev en jätte i lilla Vimmerby.
Massvis med goda karameller i strutar. Jag valde vaniljfudge, brända mandlar och favoriten teaterkonfekt!
 
Men helt utan tjejerna från universitetstiden blev jag inte då både Lisa och Sofie var på plats vilka jag åt middag med efter marknadsbesöket. /K

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela