Böcker

Publicerad 2012-02-29 10:52:09 i Ser, lyssnar, läser,

Med praktiska och tekniska kurser i skolan ges det mer tid åt att läsa roliga böcker än teoretiska och torra kursböcker. Jag läser mest böcker som är väldigt lättsamma, roliga och med garanti om ett lyckligt slut. Jag vill bli glad och underhållen av en bok. Inte orolig, nervös eller ledsen. Jag läste förra veckan ut Martina Haags bok Glada hälsningar från Missångerträsk som jag fick av mor i julklapp. Till en början tyckte jag inte att den uppfyllde allt det roliga jag är van vid i hennes andra böcker men det ändrades till det bättre längre in i boken.
Den får: av fem Kittysar
'
Nu ska jag därför ta mig an en ny bok vilken blir Denise Rudbergs andra bok i sin serie om tre. Två gånger är en vana ska liksom ettan vara en så kallad "elegant crime". En lite snällare version av kriminalare. Vilken passar mitt rädda jag bra.
'
Och näst på tur är ett boktips från Isabella. Men vi knullar ju ändå inte ska enligt Bella vara en skämtsam och träffsäker bok skriven av Ann Söderlund. Jag hittade den på bokrean förra veckan och slog till. Så nu är det bara att sätta i gång att läsa!
/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela