Året var 2012

Publicerad 2012-12-31 09:22:00 i Foton,

Precis som jag brukar har jag sammanfattat året som gott i text och bild. Så varsågoda, här kommer mitt 2012! Och hoppas ni får ett gott nytt 2013!

 


Januari

Nyårsaftonen och 2012 firades in hemma hos Henrik och mig och januari fortlöpte med en hel del tidningsjobb. Frida och jag avslutade vårt examensarbete och jag konceptutvecklade med klasskamraterna i Kalmar.

 


Februari

I februari pustade jag ut lite bland skoluppgifter och stress med julklappen; en spa-dag på Gränsöslott. Vi blev inbjudna till sommarbröllop och mina egna gäst-klänningstankar fick fart. Sverige fick en ny prinsessa och jag skaffade Twitter.

 


Mars

Sommarvikariatet bekräftades och vi drog till Idre för en långhelg bland snö och slalombackar. När månaden höll på att ta slut packade jag väskorna för att ge mig av med buss mot Stockholm. En vår med praktik på ToppHälsa väntade.

 


April

I Stockholm hann jag med både påskpyssel, jobb, bio, middagar, Big Brother, drinkar på Söder och en hel del shopping.

 


Maj

Jag återvände hem till Småland och fortsatte praktiken på OT. Jag joggade mig igenom VårRuset med fina vänner i Jönköping och såg Loreen vinna Eurovision Song Contest i Azerbadjan.

 


Juni

Jag avslutade mina tre år på Linnéuniversitetet i Kalmar och vinkade hejdå till flera favoriter. Jag fick gå på mitt första bröllop och sedan tog sommarvikariatet i Oskarshamn fart. Jag fyllde 22 och firade midsommar med lekar och långbordsmiddag hos vänner.

 


Juli

Jag for till Virserum för att jobba på lokalredaktion och fick ro i land flertalet översvämningsartiklar. Två musikdagar med Latitud 57, sommarfest i Silverdalen och brygginvigning.

 


Augusti

Jag kämpade sista månaden inför Tjejmilen och hann med några turer på havet. Vikariatet på OT förlängdes och Henrik och jag njöt av en spa-helg i Halmstad istället för semester.

 


September

Månaden inleddes med helgen i Stockholm där jag nöjd, lerig och blöt sprang i mål efter en mil kring Djurgården. Henrik fyllde 24 år och vi lämnade stan för en vecka på landet. En bastuflotte hade ankrat i Klintemåla vilken vi testbadade i.

 


Oktober

Månaden som började med att jag blev en liten kusin rikare. Jag spenderade en helg ihop med mina fina Kalmar-flickor som pratade igen de många månader vi inte setts sedan examen. Jag gick på min första hockeymatch och jag började sjunga i kör igen.

 


November

Kulturnatt, julmässa och nyfärgat hår trängdes med massage och flera julmarknader. Min bästa och finaste mormor gick bort och vi saknar henne.

 


December

Årets sista månad bjöd på julbord med både jobb och vänner. Jessika och jag dansade till Maskinen på vårt gamla tonårshak och jag drog med mamma för att julshoppa. Jag julnjöt med alla dem som står mig nära och fick fantastiskt fina presenter.

Kommentarer

Postat av: Inger-mamman

Publicerad 2012-12-31 13:23:02

Vilken fin bildkavalkad! Minnen som knyter ihop 2012. KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela