Galenpanna

Publicerad 2011-03-29 18:11:54 i Skola & plugg,

Jisses. Jag kände mig asmegaknäpp när jag lämnade Kalmar vid två-snåret. Hade missade samtal och sms från Sofie och Frida som meddelande att jag glömt mitt block i skolan men att Sofie tagit hand om det. Snällt!
Jag blev väldigt förvånad då det sällan inträffar att jag glömmer greker (HAHA! Slant på tangenten, jag menar grejer). Satt ju redan på bussen så jag kunde inte återvända för att hämta blocket men tanken att vara utan det tills i morgon började smälta in medan jag åkte längs med E22:an.
'
Ju längre jag kom desto mer började jag inse hur mycket viktigt som fanns i blocket. Handlingslistan, alla anteckningar från skolan, komihåg-listan, telefonnummer jag skulle ringa och andra viktigheter. I höjd med att jag passerade Rockneby var det glömda blocket allt jag kunde tänka på. Det kändes som en mild katastrof, jag kan inte vänta tills i morgon.
'
Spånade på diverse idéer och ringde sedan Jessika som jag visste var kvar i Kalmar. Ringde upp Sofie, ringde Jessika igen och Sofie igen. Slutligen löste sig det hela med att jag styrde upp ett Jessika+Sofie-möte där blocket lämnades över och kom till Oskarshamn en timme efter mig!
Jag må vara galen och besatt i blocket fyllt med kontroll och vetskap, men nu är det i hamn. Jag är i alla fall medveten om det onormala i situationen. /K

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela