Fridas färgglada examen!

Publicerad 2011-06-30 22:06:34 i Foton,

Efter arbetsdagen åkte jag ner till Kalmar för att agera modell åt Frida en sista gång då hon hade sin examensvisning idag. Där fanns redan hennes andra modell Linn som målats och klätts in i en mask - som en ödla! Det var Fridas mästerverk och verkligen kanonläckert. Själv fick jag en extremsminkning med lösögonfransar med små fjädrar på samt massor med skugga.
Efter visningen som gick av stapeln på Byttan i slotssparken delades det ut diplom och betyg. Självklart fick Frida högsta betyg i alla genomförda moment så nu är det ingen tvekan om vem ni kontaktar vid nästa bal, bröllop eller annan festlighet!
Alla Make-up-elever gör det sista inför kvällens visning
Ödle-masken Frida gjutit hade inte provats innan men blev superbra när allt var klart
På med hucklet och sedan var Linn klar "ödle-häxa"
Fjäderfransarna! Kan ju bara meddela att gänget på McDonalds i Kalmar gav mig smått märkliga blickar när jag passerade McDriven innan jag åkte norrut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela