Årsredovisning 2011

Publicerad 2011-12-30 12:35:00 i Foton,

Som alltid har jag nu klumpat ihop hela mitt år i ett nyårskaramell. 2011 var ett superår som nu ersätts med något mer främmande, oroväckande och spännande 2012. Hoppas du kan leverera som det förra!
'
Januari
Nyåret firades in på Nitaregatan och bara någon vecka därefter firades Jessikas och Henriks båda födelsedagar. En fest som blev något av ett avskedsfirande också då jag dagen efter satte mig på bussen till fem veckors Stockholm.
'
Februari
Och vilken månad det blev i huvudstaden. Praktiken på VeckoRevyn, alla events och shoppingäventyr. Favoritintervjun var utan tvekan med sångerskan Duffy tätt följt av massor med härliga dagar på finaste VR-redaktionen.
'
Mars
I blev jag rödhårig och tjejgänget samlades för en första vinkväll. En start på ett pärlband som kantat året med väldigt roliga och galna kvällar. Jag provjobbade på OT inför sommaren som var en ångestladdad tyngd på mina axlar.
'
April
Fantastiska och soliga dagar i Höckhult med massor med grillad mat och påsk. Vi kämpade med ekonomikursen och skrev första tentan för år två på skolan.
'
Maj
Våren sprang vi in som vanligt i och med Vår Ruset i Växjö på tiden 22.52. I Klintemåla fick sjöboden ett ansiktslyft liksom mitt hår som blev brunt igen. Henrik och jag förlovade oss på Öland den 27:e och lillebror gick på studentbal.
'
Juni
På 4 kök avslutade vi vårterminen och därmed två tredjedelar av våra år i Kalmar. Tungt nog blev det omtenta i ekonomikursen vilken blev godkänd och jag tog ett välförtjänt sommarlov. Midsommar blev en enda lång kubbturnering iklädd spretig krans. På midsommardagen fyllde jag 21 år och firade i ett soligt Klintemåla med tårta och skärgårdsfest.
'
Juli
Jag skolades in som lokalreporter i Mönsterås något som resulterade i min bästa jobbsommar någonsin. Hamnfesten Latitud i början på juli blev enligt mig till en av årets bästa fester med bästa gänget. En skön, arbetssam och solig månad.
'
Augusti
Jag och Henrik tog en helgtripp söder ut med kustremsan och stannade både i Kristiansstad, Karlshamn och Bromölla! Där fick vi oss en guidad tur i Blekinge och Skåne av finaste Sofie. Helgen innan skolan började åkte Henrik, Johan, Eline och jag över till Helsingfors för äkta turistande i den finska huvudstaden.
'
September
Liksom vi sprang in våren gjorde vi likadant under hösten. Min första Tjejmil blev en rolig helgresa tillsammans med Frödinge Mejeri, bästa Bella och snabbaste mamma. I septembers sista vecka åkte vi till Visby på Gotland för att fira Henriks mammas födelsedag. Superväder som gav riktiga "utomlands-känslor".
'
Oktober
Vinkvällarna som fortlöpt under året förenade mig med Frida och Jessika härligt många gånger. Hann också med ett efterlängtat besök hemma i Silverdalen där finaste vännerna från förr samlades för middag och spel. Ett av mina nyårslöften är att se till att det snart blir igen.
'
November
Tillsammans med Kalmar-tjejerna besökte vi Astrid Lindgrens höstmarknad. En kall dag där alla, oavsett ålder, tilläts leka av sig. Och barnsligheten höll i sig då vi också gick på JOM-festen Fyllan i villan med film-tema.
'
December
Samtidigt som C-uppsatsen närmade sig sin slutspurt pausade vi en kväll med julpyssel hemma hos Sofie och Karin. Dagarna därefter gick i raketfart och vips var det jul, mat, paket och jobb.
'
/Karolina som tackar för 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela