På andra sidan landet

Publicerad 2010-11-26 23:16:06 i Resor & utflykter,

Jag är i Göteborg!
Resan gick helt okej förutom den jobbige idioten som satt bredvid mig på fönsterplatsen och skulle ut och röka på typ varenda station. Och att tåget saknade restaurangvagn. Och tåget saknade en vagn till passagerare som bokat plats. Det fanns inget internet att koppla upp sig till heller. Men det gick som sagt okej.
'
Isabella stod på centralen och mötte upp mig när jag anlände på (enligt Frida) rätt kust. Sedan tog vi en proppfull buss mot Östra Sjukhuset där hon bor i ett äkta hyreshus med en majsig hiss klädd i trä-imiterad panel. Här inne i ettan lyser värmeljus och allt är så hemtrevlig det kan bli!
Nu frågade hon om jag var sugen på efterrätt och glögg efter den supergoda tacogratängen hon förberett innan jag skulle komma. Nu ska jag återgå till vårt snackelisnack. Godnatt! /K

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela