Fredagsmyyyys!

Publicerad 2010-03-29 20:31:01 i Festa & fira,

I fredags hade Sofie och jag en äkta fredagsmysar-fredag. Sådär man minns fredagarna när man var tio år och med lätta steg gick hem från skolan på nysopade vårgator. Och då även med en lätt skolväska utan läxor. Våra väskor var/är tyvärr tyngre än någonsin men just i fredags la vi statsvetenskapslitteraturen på hyllan och bara njöt! (Eller ja, nästan i alla fall). 
'
Vi började med en tur på Maxi. Sofie som jobbar på Maxi i Bromölla tog fram sin inre "kontrollant" och utvärderade Oskarshamns butik. Tyvärr tror jag det blev ett ganska lågt betyg, motiveringen kan ni läsa här om ni scrollar lite. Efteråt skulle vi köpa med oss pizza hem, och nu kommer vi till den delen i historien om fredagsmyset som inte alls var särskilt mysigt. Allt är fickparkeringens fel. Jag skulle kruxa mig in mellan två bilar utanför pizzerian nöjd över att hittat en ledig ruta. Det blev fruktansvärt snett, jag var tvungen att rätta till det... jag skulle backa upp lite men backade lite för långt. Puff! Jag hade backat emot bilen bakom. Och inte nog med det, i bilen bakom satt en kille i passagerarsätet! Oh no tänkte jag, han är ju skitsur nu. Så jag klev hastigt ur bilen och tittade. Men det syntes ingenting, varken på min eller den andra bilen! Tack och lov. Men killen satt kvar i sin bil... hrm. Efter en stund fick jag knacka på hans ruta för att få hans uppmärksamhet och tala om att jag råkat backa på hans bil. Han sa "jaha" och stängde dörren. Efter att vi fått pizzan hade bilen försvunnit och jag klarade mig lindrigt undan. 
'
Middagen var fredagsgod och efter att Eline också anslutit sig såg vi på Alvin och gänget. Spelade spel och bara hade det mysigt!
'
Här kommer lite påskpyntarbilder också: 
Jag har påskpyntat lite med kycklingfamiljen Sofie köpte åt mig!
Shoppade superfina rosa coctailglas förra veckan då lön och csn kom!
Här mår alla kycklingar jättebra och trivs säkerligen i varandras sällskap. Ingen ska vara ensam på påsken!

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2010-03-29 21:09:01

Vad majsigt fint det blev! :D

nu hade jag tänkt läsa i den lilla viota boken och börja med uppgift 6. Har satt en tid till kl 1, så nu kör vi! Sen ska jag sooova :)



Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela