Hejdå Hultsfred!

Publicerad 2010-06-30 11:04:21 i Min vardag,

- Hej jag heter Karolina och jag kommer från Hultsfred
- Ah festivalen ju!
- Haha jaa precis, joo det är roligt där tre dagar om året i alla fall.
... så har många konversationer jag deltagit i börjat. Trots att jag kommer från lilla Silverdalen fem kilometer utanför har det varit ett enkelt sätt att kartlägga för den jag pratar med vart jag kommer ifrån. Alla känner ju till Hultsfred. Nyheten som idag väckte mig efter en (för kort) sömn från klockan halv tre inatt då jag kom hem från jobbet, var inte den jag räknat med. Jag vaknade med tanken att fortfarande få klä "ut" mig och besöka den 25:e jubileumsfestivalen nästa vecka. Så nästan lite tårögd skönt jag ner i soffan och blev sittande. Tills magen skrek efter frukost och huvudet dunkade av sömnbrist. 
Ett blött gäng flickor efter en regnig festivalkväll 2007, Jessika, jag, Isabella, Amanda och Louise.

En av de bästa konserter Hawaii gett mig; The Strokes 2006. 

Kalifornia-bandet Rooney som spelat i tv-serien The O.C.!
'
MIN TOPP-FEM FRÅN MINA ÅR PÅ HULTAN:
1. Pete Doherty med hans Babyshambles en sen juninatt som började bli morgon när spelningen drog igång
2. Till Håkan Hellström gungades jag i varma Henrik-armar
3. Snook i ett kokhett Atlantis-tält och det var inte bara på grund av att det var mycket folk som trängdes utan också vilka två som sjöng från scenen
4. Längst fram, tryckta mot staketet med blickarna mot Norén och co. i Mando Diao
5. Mitt första festivalbesök som sexåring med mamma, pappa och lillebror. Ätandes en godis-rem och gnällandes över den för höga musiken som Black Ingvars spelade (!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela