Husmoderliga dagar

Publicerad 2010-06-30 20:10:14 i Pyssla & inreda,

Henrik kom hembärandes på en stor väska för två veckor sedan. Inuti var en symaskin från 1959 i fungerande skick som hans farmor skänkt mig. Dock väldigt tung (vi vägde den på vågen som visade 15 kilo!). Igår satte jag mig äntligen ner för att sy ihop en köksgardin av tyget jag köpte på IKEA i början av juni. Blev ganska nöjd även om nederkanten blev aningens sned. 
I full gång med att fålla, checka in mitt lilla söta syskrin också med rosa sidenkuddar och spettskant för nålarna, hihi 
Så här blev det, hängde upp mina lyktor från Village också.
'
Och idag tog jag tag i ett annat projekt som jag skjutit på rätt länge. Nämligen korgarna i garderoben som halkar ur titt som tätt och gör en fruktansvärt frustrerad vilket skapar kaos och lådor som måste pressas igen. Därför ringde jag till hyrevärds-Håkan som en kvart senare levererade korgar i en ställning, mycket bra. Stötte på diverse problem vilket gjorde att korg-bytet tog hela fyra timmar inklusive liten rensning av för gamla och fula klädtrasor. 
Så här såg det ut när jag var mitt uppe i mitt korg-bytar-projekt i garderoberna
Men kolla in ordningen efteråt! Stolt och nöjd ska jag nu njuta av chokladglass från Wirum. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela