Färdigmålat!

Publicerad 2010-07-27 20:45:08 i Pyssla & inreda,

Tjo flöjt!
Helt plötligt har Facebook trillat ner på sista platsen av tidsfördriv. Dagarna har fyllt sig själva. Jobb blandat med renoveringsslit hemma. Men nu är det i ordning och vi har fått lägenheten vi önskat oss! Det var mycket tråkigare att ställa i ordning rummen efter målningen än jag trott så jag är väldigt glad över att allt åter hittat sin plats. Före och efter-bilder får bli en annan dag för just nu har jag inte tillgång till någon gammal bild. Så ni får nöja er med att kika in delar av det nya!

Fönsterväggen är nu mörkgrå och resten av väggarna är vita. Rött är accentfärg tillsammans med lite rosa och orange. Här syns min String-hylla och i den min IKEA-katalogsamling, ordning och reda i lådor samt fem Babushka-dockor. Jag fick dem i present av mamma och pappa som kom hem från Prag förra veckan. Mina färgsprakande gardin skymtas också lite. Tyget hittade jag på IKEAs barnavdelning och heter Barnslig.
 
Ett bra minne kan vara användbart när man inreder. Hade för längesen spanat in en klocka i Henriks mammas barndomssamling av saker som jag frågade om jag fick. Den hänger nu i mitt rum och tickar!

I hallen är väggarna gröna nu. Man blir mycket gladare att komma hem nu när man kliver in i all djungelfärg. Grönt är skönt! Vi har också fått vår garderob på plats. Pappa jobbar på PAX garderobsfabriken (åt IKEA) och har sponsrat med en möbel. Den är i ekfanér och passade fint ihop med det gröna för det ser nästan ut som en trädstam.

Hatthyllan och nyckelkrokarna. Ute blev bilden helt tokigt överexponerad men man kan i alla fall skymta vår utemöbel på altanen.

/Karolina loggar ut som inredare nu för ett tag

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2010-07-27 23:01:28

Jättefint blev det! Vad ni är duktiga :) Kramar

Postat av: Karolin

Publicerad 2012-03-22 23:29:28

Hej Karolina!



Vilken härlig färg! Ville bara kolla med dig om du möjligen minns vad den gröna färgen heter?



Med vänlig hälsning,

Karolin.

Postat av: Emelie

Publicerad 2013-07-23 15:37:21

Hej!

Vilken fin grön färg på väggarna. Kommer du möjligen ihåg namnet/numret på färgen ni använde?

MVH
Emelie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela