Nytt och gammalt

Publicerad 2010-01-26 18:38:04 i Drömmar & shopping,

God afton! Ny vecka och idag inledde vi med skarpt läge: gör två trailers till påhittat radioprogram. Så roligt! Vi drev med vår frånvarande gruppmedlem Viktor för att han var, just det frånvarande. Tänkte jag skulle försöka få in ljudfilen från intervjuerna vi gjorde förra veckan men vet inte riktigt hur man publicerar dem ännu. Återkommer med dessa!
'
I lägenheten är vi fortfarande i komma-i-ordning-fasen och efter lönerna + studiebidrag som trillade in i går införskaffades lite roligheter som jag fann på vinterrean. Bland annat tidningsstället nedan:
Stället är från Village, affären som ger mig starka önskningar om att någon gång få äga ett stort hus med massor av hyllor och fönsterbrädor att fylla med deras små pinaler och dekorations-kvistar i söta vaser.

Mera nytt fast gammalt. Henriks mormors jättefina linneskåpet i mahogny anlände i lördags. Det är nyutstädat därför står innehållet ovanpå än så länge. Pappret som satt på hyllorna var sedan 1953 (!), väldigt fina men var tvungen att ta bort det för att kunna göra rent och få ur den gamla lukten. Det finaste med skåpet är att dörrarna följer med runt om kanten på skåpet som i en böj.
I förra veckan monterade vi upp mitt hitte-på: tavellist med värmeljus på. Är jättemysigt att tända på kvällen och sprider faktiskt ganska mycket värme, vilket behövs när det är tio minus utanför fönstren. 
'
Nu har jag hoppat i träningsoverallen, nu blir det tisdagsgympa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela