Läsestund

Publicerad 2010-02-25 10:25:03 i Drömmar & shopping,

Tidigt torsdagsmorgon och jag har varit otroligt effektiv. Var uppe strax innan sju och åt lite frukost. Efter att ha knölat ner sängkläderna i den reda fulla tvättkorgen stängde jag på två maskiner tvätt och trippade jag bort till torget och Bokias bokrea. Vid halv åtta var jag tillbaka hemma med en pappåse med några böcker. Nu har jag knåpat ihop en krönika till morgondagens examination i Offentlighet och sekretess. Ska snart gå och köpa mig ett nytt busskort samt smyga in på bibblan för att läsa nya numret av Hus & Hem. Här är innehållet i bokpåsen:

Per Morbergs bok fylld med vanliga och okomplicerade recept på husmanskost.
Klassikerns Sju sorters kakor. Här ska bakas!
Boken om arga lappar "Den som inte tar bort luddet ska dö!" av David Batra tror jag, efter att ha bläddrat nu lite på morgonen, är riktigt underhållande. Några favoriter:
"Ser du denna text så står du på ett nymålat golv!"
På en ytterdörr: "Good to know!! Alla som flyttar över sin mottagna reklam till min brevlåda straffkn....s med GROVSALT, häls Elvis"
Påtejpad på en cykel: "Ställ inte cykeln här!! Ställ den i stället istället!"
 
/Karolina

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2010-02-25 12:11:43

Åh vad bra med den rutiga boken! Då kan ju du öva lite på wienerbröd ;) måste göra dem!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela