Kärleksmumsande kurs-resumé

Publicerad 2010-04-28 11:12:34 i Skola & plugg,

Kommuner, landsting och länsstyrelser, jaa jag behövde en paus så jag bakade en plåt kärleksmums. Och nu hamnade jag här. Kakorna blev ganska goda så nu borde jag re ut resten av dagens läsning utan att gå blodsockerfall. 
'
Tänkte att ni kanske också vill lära er något nytt. Därför sammanfattar jag här delkursen vi ska tenta av på fredag (plus att det ger mig en chans till att öva): Kommunfullmäktige är som en regional riksdag som fattar beslut. Kommunstyrelsen ser till att de fattade besluten blir verklighet. Länsstyrelsen är som en arm från staten ner till länen som ska se till att alltihop funkar. Är du journalist ska du skriva om ärendena så tidigt som möjligt i en beslutsprocess. Var noga med källkritiken så att du inte skriver om saker som inte är sanning. Socialdemokraterna är det enda partiet som finns representerat i alla Sveriges kommunfullmäktigen. Tidningsläsare tycker att lokala nyheter är det viktigaste därför är journalistens jobb superviktigt. /Karolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela