Mellanålder

Publicerad 2009-06-25 18:27:54 i ,

Födelsedag och jag är officiellt nitton år. Låter helt okej att vara nitton ett tag, soft liksom. Samtidigt som det är sådär puckat halv-vuxet på något sätt att man innerst inne bara vill bli ett år äldre för att slippa klassas som mittemellan. För vem vill vara mittemellan? Mellan hemma och ett resmål, mellan två jobb, mellan två kompisar som bråkar, eller mellan två skostorlekar. Är inte det trist så säg. Förhoppningsvis går det att påverka "mellanåldern 19" mer än sin skostorlek. Så låt oss se positivt. Det kommer bli ett bra år!

Idag har jag jobbat ännu en dag på tårtfabriken och för en gångs skull fick jag vara med "in action". Efter att jag avslutat mitt uppdrag var det brist på personal vid bakelsetillverkningen så det vara bara att ge sig dit! Följande bild beskriver min uppgift som "bakelsevaktare" och kasta de som inte höll måttet...

(utstyrseln är den obligatoriska: vita braller med tillhörande doktorsrock, som grädde på moset sitter den nätiga mössan på huvudet också, fint!).

// födelsedags-karolina

Kommentarer

Postat av: Nea

Publicerad 2009-06-27 17:58:07

Håller med dig om nitton. Det känns som en trist ålder. Blev nästan lite förvånad när jag läste också, för hade precis fått för mig att jag skulle fylla tjugo. Men ack nej.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela