Rookie 2007

Publicerad 2007-10-28 21:48:11 i Festa & fira,

Efter en helg utan vare sig uppdatering eller speciell närvaro finns jag nu till hands för alla som behöver mej.

Fredagen den 26 oktober
Fick besök av Theo som bestämt sig för att följa med på Rookiefestivalen. Efter en dag med lite flummiga uppdateringar kring förfest och liknande tog vi oss till Metropol efter mycket om och med och missade därmed alla tidiga rookieband samt Neverstore. Men under Torpedo och Sahara Hotnights var vi i publiken. Torpedo var en rookiefavorit jag inte velat missa och de var verkligen sjukt bra med sin 'From Russia with Love'. Saharas spelning var grym, synd att större delen av låtvalen var från senaste skivan den enda i raden som jag hört minst ifrån.

Lördagen den 27 oktober
Sömnig morgon. Men efter lite middag och en promenad piggnade jag till och intog förfesten runt 7-haket. Bildade pack med Emma för att vara två om att inte missa SMK, vilket vi höll. Spelningen var lagom flummig och skoj och glad över att jag inte missade. Mellan SMK och Dia Psalma vimlade vi runt för hela slanten. Det blev lite mat och lite mera dans innan vi begav oss hemåt, glada men väääldig trötta i väntan på nästa festivalhändelse som lär dröja.
      

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela