Det är tanken som räknas!

Publicerad 2007-11-25 17:32:08 i Pyssla & inreda,

När jag var liten samlade jag på diadem. Minns inte hur många jag hade (något som vanliga samlare hade stenkoll på) men många var det. De med plastblommor, glitter, pärlor och sidenband. Nu har jag slutat samla på diadem. Istället samlar jag på jobbiga tankar. Hur dålig jag är på att göra det jag borde, hur onödigt otrevlig jag är mot vissa, hur jag stör mej på småsaker och hur jag gillar personer utan att få någonting tillbaka. Allt detta och mycket mer samlas i mitt huvud. Jag önskar tankar var matriella. Vad livet hade varit lättare! Bara bryta av de man inte gillade. Tänk att kunna ge bort en tanke inslagen i presentpapper och vackra sidenband till jul? Tänk om ...

Min önskelista:
1. Matriella tankar
2. Ett huvud med endast glada minnen
3. En hjärnsynkronisering
4. ... och en systemkamera.
image125

Läsning är det enda som för en stund låter huvud va tomt på jobbiga tankar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela